24 september 2011

Kundklubbar är bra... För vem?

Av någon anledning går jag ofta med i kundklubbar. Jag tänker att jag inte skall göra det, men sedan står jag där i kassan och säger ja till ännu ett medlemskap - typ för att få 10% rabatt på en (redan billig) vara eller 50 kr värdecheck om jag handlar för 2000 spänn. Brevlådan svämmar över av reklam, som inte omfattas av "ej reklam"-skylten eftersom jag aktivt valt att få den!

Steg ett kanske är att gå ur dessa klubbar? De 10% jag sparade på första varan försvinner snabbt när jag lockas att köpa saker som jag inte ens visste att jag behövde, innan det där glossiga reklamutskicket nådde mig...

Så klipp klipp och mail mail till HM, MQ, Kappahl och Åhlens.

Varför bjuda in dem till mitt frukostbord?

4 kommentarer:

  1. Den har bloggen ska jag folja :-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!!! Välkommen :)

    SvaraRadera
  3. Ja! Och de kundkorten hamnar ändå alltid i byrån, vilket innebär att jag aldrig har dem när jag behöver dem. Så onödigt.

    SvaraRadera
  4. Onödigt var ordet!
    Samtliga klubbar accepterade ett mail för att gå ur. Det var mycket enklare än jag trodde!

    SvaraRadera